8 Januari

Hej hej alla!

Nu har man precis vaknat och sov väl lite längre än vad jag hade planerat.
Nu blir det väl snart att hoppa in i duschen och fixa sig lite. Sedan blir det att skala potatis.
Idag blir det att åka till Halmstad och fira pappa på pio pio tror jag det heter.
Suittit och tänkt på många olika frågor nu under lovet. Jag och Emma har diskuterat dom mycket. Men tror inte vi har kommit någon vert iallfall.
Tog iallfall ett iq test nyss på facebook. Stod att jag va smart för en gång skull.. Så nu kan ni ju sluta med det ;)

Jag har tänkt på detta mycket.
Många människor spelar personer dom inte är. Liksom det gör inte så mycket bättre. Okej om man säger att man mår bra fast man mår skit så tycker inte jag att det är så farligt. Men det är väl mest när man spelar en helt annan människa. Alla har nog varit med någon gång då någon har velat ändra på en. Det har jag... Men tillslut fick jag nog och sa ifrån. Om ni inte gillar mig för den jag är så kan vi skita i våran vänskap. För så är det ju. Varför ska man gå runt och leka någon annna. Som jag har lärt mig så blir det inte till något bättre än om man tror det. Det gör det till det värre. Man kan hålla på att mista sin bästa vän.

Liksom jag tycker det är viktigare att ha några vänner som man vet att man kan lita på än att ha många vänner och inte ha någon.. Vem ska man snacka med då om sina privata saker. Innan när jag va yngre så snackade jag allt med mamma. Kan väl göra det nu med, men snackar hellre med Emma om det. Emma kom in i mitt liv för ungefär 7-8 års sedan. Då kom Emma fram till mig på simmningen och frågade om vi skulle ses någon dag. Det gjorde vi. Första gången vi sågs var det ganska tyst men efter det har vi bara snackat på som två galna kyklingar eller något. Kan säga allt till henne och vet att hon håller tyst och hon säger allt till mig. Vi finns där för varandra än om vi bråkar som bara den. Som t.ex i sommras. Vi träffades knappast något, men när min mormor dog var faktiskt Emma det största stördet bland vännerna som jag fick och det kan man tycka vara konstigt. Till och med ens pojkvän bryr sig mindre. Jag och Emma är fan som syskon. Vi bråkar men blir alltid vänner igen efter högst en halvtimma. Det är sann vänskap tycker jag. Om något kommer före om vi skulle träffas blir vi inte arga utan förstår. Vi kan se på varandra och vi kan se på sms eller msn om någon av oss mår dåligt. Det är inte alla som kan det. Om jag ska säga sanningen bryr jag mig inte om så mycket att jag inte har as många vänner som jag springer till varje dag. Tycker det är viktigare att ha några som man vet bryr sig vad som en händer.

Under detta lovet har jag och Emma förstökt lära oss hur killar tänker, men det blir inget bra av det. Vi sitter och funderar och har bara kommit på att ni kan vara komplicerade. Men det är samma sak för oss tjejer. Vi kan vara jävligt komplicerade. Ställa för mycket krav och allt. Men en sak kom jag och Emma överrens om riktigt mycket under detta lovet och det är att man saknar ett förhållande. Att någon visar att man betyder grymt mycket för den. Ge en komplimanger då och då. Man kan gå till den personen om man mår dåligt och han ger en tröst. Man längtar tills man hittar denna kärleken. Men ibland tror jag att man hittar den på de konstigaste ställerna. Det kanske är lika bra att inte leta utan att kärleken får leta tills den hittar än. Man börjar liksom känna sig stressad. Jag är snart 17 och Emma 18. När jag har gått ut min utbildning på högskolan och jobbat så man har fast arbete vill jag ha familj och då är man runt 25-30 år. Va fan det är ju snart. Om åren ska gå så snabbt som det har gjort nu så vet jag inte vad jag ska göra. Alla sägar att man ska ta det lugnt. Men det går ju inte. Man blir ju så grymt stressad av allt. Betygen måste vara bra och man måste vara duktig hemma. Sedan så måste man ha tid för sina vänner och allt. Jag tror vi lever i ett mer stressat land nu än vad det va förrut.

Aja nu vet ni lite som är i mina tankar :) Nu ska jag duscha iallfall sen blir det att skala potatis. Eller det kanske är bäst att skala potatisen först xD

Kram Elin <3


Sann Vänskap sedan 7-8 års tid tillbaka!<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback